Snaga vode

Preporuka dr.Batmanghelidja glasi: “Pri svakom oboljenju provjerite da li je možda uzrok bolesti samo nedostatak vode u organizmu”

Ljudski organizam može tjednima preživjeti bez unosa hrane, ali samo nekoliko dana bez unosa vode. Razlog je taj što se čovjekovo tijelo sastoji uglavnom od vode, a sadrži je više od 60%. Prema školskoj medicini, voda služi samo kao otopina i sredstvo za prijenos tvari, dok prema znanstvenoj medicini voda je neophodna za sve važne procese koji se događaju unutar tijela: cirkulaciju krvi, probavu, odstranjivanje štetnih tvari itd. I dok su znanstvenici tražili uzroke mnogih neinfekcijskih oboljenja, nedostatak vode u tijelu kao mogući uzrok važio je kao nemoguć.

Iranski liječnik Faridun Batmanghelidj bio je prvi koji je povezao niz kroničnih oboljenja s nedostatkom vode u tijelu. Istraživanje koje je proveo na oko 3000 osoba oboljelih od čira na želucu pokazalo je da je moguće izlječenje istog samo s pomoću vode. Migrene, probavne smetnje, crijevne tegobe, reumatska oboljenja, nepravilan rad srca, bolove u donjem dijelu leđa i u nogama ovaj liječnik ne smatra simptomima određenih bolesti već posljedicom nedostatka vode u organizmu.

Bolesti uzrokovane nedostatkom vode

Preporuka dr. Batmanghelidja glasi: pri svakom oboljenju provjerite da li je možda uzrok bolesti samo nedostatak vode u organizmu, a tek nakon toga potražite druge mogućnosti i terapije. Jer, dokazano je da se naše tijelo od rane odrasle dobi neprekidno isušuje, a razlog tome je što čovjek sve manje postaje svjestan žeđi. Osim toga, veći je i postotak stresa, a koji jako povećava potrebu našeg tijela za vodom. Da bi se taj učinak izjednačio, treba povećati unos vode.

Kronični umor i iscrpljenost također mogu biti posljedica nedostatka vode u tijelu. Pri razgradnji ugljikohidrata u šećer, bjelančevina u aminokiseline te masti u masne kiseline nastaje energija. Pomoću vode, naš je metabolizam u stanju stvoriti desetostruko veću energiju od postojeće. Zbog nedostatka vode, tijelo vodu potrebnu za opskrbu mozga najprije uzima iz stanica, a potom iz unutarnjih organa. To je vidljivo po boji urina, a što je urin tamniji, to je veći nedostatak vode. Glavobolje, pečenje očiju i nedostatak koncentracije samo su posljedica nedostatka vode.

Najmanje 2 litre vode dnevno

Tijekom dana organizam gubi oko 2,5 l vode, a kod fizičkih napora ili velikih vrućina čak 1 l tijekom jednog sata – pa vodu treba svaki dan uzimati u količini od najmanje 2 litre. Pri tome se ne smiju s vodom poistovjećivati tekućine kao npr. kava, pivo, vino, limunade ili sokovi.

Dnevno treba uzimati najmanje 2 l takozvane prazne tekućine jer je ona potrebna organizmu za prijenos hranjivih tvari i u vodi topivih vitamina. Prazne tekućine su samo obična i mineralna voda te biljni čajevi, pa sve ostale tekućine nisu i ne mogu biti nadomjestak za vodu.

Alkoholna pića i pića sa dodatkom kofeina tijelu često oduzimaju više vode nego što je dovode u tijelo. Tako npr. sadržani kofein iz kave, čaja ili Coca-cole djeluje podražujuće na centralni živčani sustav i uzrokuje učestalo mokrenje koje isušuje tijelo. Postoji čak i ovisnost mnogih ljudi o industrijski proizvedenim sokovima, a djeca protiv žeđi, umjesto vode, sve više koriste razne limunade, sokove i Coca-colu. Sklonost prema okusima tih napitaka dovodi do toga da je želja za vodom sve manje prisutna – čak i onda kada ne postoji mogućnost pijenja sokova.

Voda odstranjuje otpadne tvari iz tijela

Pogrešnim načinom prehrane, kao što su npr. premasna hrana, previše bijelog brašna i šećera, pušenje, nedostatak fizičkih aktivnosti i stres utječu na nastanak neusklađenosti unutar kiselina i baza, što dovodi do nastanka otpadnih tvari. Tijekom odstranjivanja otpadnih tvari iz tijela dolazi do povećanog rada jetra, bubrega, crijeva i limfe, a što zahtjeva sve veći unos vode. Najprikladniji je unos čaše vode sa sokom od limuna, svakih sat vremena. Jer, flavonoidi i vitamin C iz limuna pospješuju odstranjivanje otpadnih tvari iz tijela.

Voda kao lijek

Moguće je izbjeći mnoge tegobe, čak i sredstva protiv bolova i posjete liječniku, i sve to uz korištenje najobičnije vode

Tijekom dana organizam gubi oko 2,5 l vode, a treba je nadoknaditi jer:
  • regulira cirkulaciju krvi i sprječava glavobolju – voda povećava količinu krvi, razrjeđuje krv i nadoknađuje važne mineralne tvari koje tijelo gubi npr. tijekom znojenja.
    Tipično kod nedostatka vode: brzo nastupa osjećaj umora i iscrpljenosti, nedostaje koncentracija, a što je često razlog što starije osobe djeluju zbunjeno, javlja se glavobolja, pad krvnog tlaka i vrtoglavica.
  • održava krvne žile zdravima i sprječava trombozu – ako se u krvi nalazi dosta vode ne dolazi do grušanja krvi, ne dolazi do taloženja i stvaranja opasnih ugrušaka.
    Tipično kod nedostatka vode: teške, natećene i bolne noge. Tijekom putovanja se može stvoriti opasan krvni ugrušak koji može začepiti krvne žile.
  • pospješuje probavu i bolji rad crijeva – u crijevima voda uzrokuje bubrenje čvrstih tvari, koje tada postaju kašaste i kao takve lakše i brže prolaze kroz probavni sustav.
    Tipično kod nedostatka vode: tvrda stolica i zatvor.
  • štiti od upale sluznicu mokraćnog mjehura – unosom vode u organizam dolazi do dobrog ispiranja mokraćnog mjehura i mokraćnih kanala, te se zbog toga ne mogu ugnijezditi klice. Žene bi trebale piti čak više vode nego muškarci, jer su sklonije upalama.
    Tipično kod nedostatka vode je to da već i najmanje podhlađenje uzrokuje upalu i bolove mjehura.
  • sprečava nastanak bubrežnih kamenaca i giht – voda neutralizira urin tako da sprje-čava nastanak štetnih koncentracija soli i mokraćnih kiselina.
    Tipično kod nedostatka vode: soli se talože u bubrezima, te nastaju bubre-žni kamenci, a mokraćna kiselina se taloži na zglobovima i nastaju soli
7 najvažnijih uputa za pijenje vode
  1. Dnevno unositi najmanje 2 l vode u organizam. Najprikladnija je obična voda ili mineralna voda, te biljni čajevi i voćni sokovi. Jabučni sok pri tome daje najviše mineralnih tvari.
  2. Ne čekajte da osjetite žeđ. Prije fizičkih aktivnosti popijte 1/2 litre vode, a tijekom fizičkih aktivnosti svakih sat vremena po 1 l vode.
  3. Na putovanju, svakih sat vremena popijte po čašu vode.
  4. Uz svaku šalicu kave popijte po 1 čašu vode, jer kava tijelu krade vodu.
  5. Kod vrtoglavice odmah popite čašu vode s malo soli.
  6. Glavobolja često već nakon dvije čaše vode nestaje.
  7. Da bi spriječili upalu mjehura kod najmanje prehlade, pijte što više vode.